« チャーシューとおこわ | Main | フライパンで揚げ鶏 »

牛すね肉のカレー

週末、久しぶりにカレーを作りました^^

 
■牛すね肉のカレー
Img_3050
塩麹に漬けて冷凍してあった牛すね肉が発掘されたので(笑)
確かビーフシチュ用に買ったのだったけど、
たまにはカレーもいいかなと。
ビーフなので本当に久々に欧風にしてみました。
インドカレーより時間もかかりますが、これはこれでやっぱりおいしい。
 
塩麹につけていたとはいえ、すね肉なので
柔らかくなるのに1時間以上かかりました(汗)
あえて圧力鍋を使わずに、じっくり煮込んだ牛肉はほろほろだけど柔らかく、
うまく仕上がったと思います。
最初に炒めた飴色玉ねぎと煮込みの途中で入れたトマトは
ルーを加える前にブレンダーで撹拌したので
見える具は牛肉と、仕上げにバターソテーして加えたしめじのみ。
 
すね肉の旨味が十分に溶け出した、スパイシーな夏カレーになりました。
 

|

« チャーシューとおこわ | Main | フライパンで揚げ鶏 »

Comments

Today, I went to the beachfront with my kids. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!

Posted by: electric fireplaces inserts Baltimore Maryland | 2014.12.29 at 18:06

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/20583/58136065

Listed below are links to weblogs that reference 牛すね肉のカレー:

« チャーシューとおこわ | Main | フライパンで揚げ鶏 »