« GWの山歩き | Main | 今月のお料理教室 »

筍づくし!すぎた?

出始めのころは高くてなかなか手が出なかった筍。
やっと安くなってきたので、2本買って下茹で。
夜は筍づくしのメニューとなりましたー!!

■たけのこたけのこたけのこー!
Dsc02264Dsc02263

Dsc02266Dsc02267

焼き筍(左上)は薄めの出汁醤油を塗って焼きました。もう少し焼き目がついたらよかったなあ。
右上は鯛と筍を紙包みにして酒蒸しに。香りが良くてやさしい味。
若竹煮は定番ですよね。オット様はこれが一番好きみたいです^^
それから姫皮と根元をきざんで、だし汁で炊き上げたご飯。

口の中がタケノコ風味過ぎて、最後のごはんは
筍の香りがしているのかさえわからないほどに(笑)

色々作って喜ばせるつもりが、オット様に
「一年分のタケノコ食べたよね、当分見たくない~」と言われ・・

こんなことなら小出しにすればよかったー!
冷蔵庫の残り半本分はいったいどうすれば・・(苦笑)

 

 

|

« GWの山歩き | Main | 今月のお料理教室 »

Comments

Awesome article.

Posted by: horoscopotarotgratis.com | 2015.05.07 at 16:36

Your style is so unique compared to other people I've read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this page.

Posted by: Tarotistas Fiables sin Gabinete | 2015.05.17 at 06:34

Howdy! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through many of the posts I realized it's new to me. Regardless, I'm definitely delighted I discovered it and I'll be book-marking it and checking back often!

Posted by: psiquico bueno y barato | 2015.05.24 at 15:27

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/20583/48319316

Listed below are links to weblogs that reference 筍づくし!すぎた?:

« GWの山歩き | Main | 今月のお料理教室 »