« 和食に飽きたら | Main | 贅沢気分な「呑宅(どんたく)」@雑色 »

お正月の〆丼

明日から会社~!という3日の夜、
どこかに出かける気にもならず、駅伝を見ながらだらだら過ごし、
夜ごはんは冷蔵庫に余ったものでまかないました。

半端な量の残り物をつまみ、〆には小どんぶりを。
お正月料理の飾り付けに使ったイクラのしょうゆ漬け
(秋に仕込んだもの)の残りと、
Nさんの北海道土産、蒸しウニでちょっと贅沢に!

 
■イクラとウニの小どんぶり
Dsc01723
蒸しウニは生とはまた違うおいしさ!
カニ味噌のような濃厚な味わいと海の香りでとてもおいしかったです。

大葉と刻み海苔を添えて。
Nさんごちそうさまでした!

***

胃が休まることなくたらふく食べた3日間でした^^
しばらくは粗食で疲れたおなかをいたわりたいと思います!

  

|

« 和食に飽きたら | Main | 贅沢気分な「呑宅(どんたく)」@雑色 »

Comments

これまた美味しそうな小ドンブリ。
蒸しウニ。蒸すんだぁ・・・ウニ。"φ(・ェ・o)~メモメモ
ウニは大好物です。 私は、ご飯の上にウニをのっけて
醤油マヨを海苔につけて、ご飯とウニを巻き込んでパクリ。
これが最高に好きな食べ方です。

我が家は、元旦の朝以外は、通常と同じようなメニューでした。
胃も疲れず、それはそれで有難いけど、七草粥も食べたいなぁ。

Posted by: Halu | 2010.01.05 at 21:47

>ハル様
いつもコメントありがとうございます^^
蒸しウニ、わたしも初めて食べました。
お土産の瓶詰めだったんですけど、ウニの形そのまま、海の香りたっぷりの一品で感動しました!
生のウニが苦手だから食べられるか不安でしたが、濃厚なカニ味噌のような味わいでおいしく食べられました!

海苔に醤油マヨをつけるってやったことない!
おいしそうですねぇ。(生うには苦手だけど笑)
蒸し海老やマグロでもおいしそう!
アボカドなんかも一緒に巻いて!

今度やってみます♪

Posted by: ぢゃり | 2010.01.06 at 23:22

Mano explains, "In grade 9 I could not touch the mesh. It's better to pay a little and know everything you're getting, than go the free route and roll the dice. Unfortunately the majestic 'eagle owl' is harder to spot, due to its preference for nocturnal hunting.

Posted by: The Pirate Bay Facebook | 2015.02.04 at 22:11

I know a common DRM technology called Macrovision but it is cracked with a DVD ripping software, high are many tutorial about ripping DVD to MP4 etc. Developers experienced to simply watch their efforts go to waste as people made illegal copies of the games and sold it with unauthorized keys that were pretty an easy task to replicate by anyone who had a working system and just the correct amount of technical understanding. Naturally, the entire versions of the software are preferred, though the simplified versions will also be to be found, determined by what is available.

Posted by: Pirate Bay | 2015.03.12 at 14:23

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/20583/47206019

Listed below are links to weblogs that reference お正月の〆丼:

« 和食に飽きたら | Main | 贅沢気分な「呑宅(どんたく)」@雑色 »